Photobucket - Video and Image Hosting

onsdag, november 8

Dog of the day

Som ett bevis på hur uttråkad jag är spenderade jag och systern hela helgen (alltså hela helgen, vi kände oss jättenördiga) på den internationella hundutställningen här i Växjö. Egentligen skulle vi bara vara där på lördan för Liseloo funderar på att skaffa en Stabbyhoun och hon ville kolla hur de betedde sig och checka lite kennlar och så, men sen gick det ju som det gick. Skillnaden mellan mig och systern, förutom det jag skrivit innan, är att hon är så jobbigt sund av sig- när hon vill ha en hund vill hon att den ska se ut som en "riktigt hund", vara driftigt och vilja lyda, kunna gå långa promenader med henne...sånt där krabbigt. Jag tänker inte riktigt på sånt, mest för att jag är ganska ointresserad av hundsporter och sånt i allmänhet. Iallafall, jag har velat ha en Mops ganska länge för dom är ganska glada och opretentiösa, fast nu har jag sett ljuset och skulle jag skaffa en hund precis just nu skulle det bli en Affenpinscher. Dom ser ut som en blandning mellan cirkushundar och råttor- skitfula! Haha! Så fula att de nästan blir söta, plus att dom är små och praktiska. Vem skulle inte vilja ha en sån? Allvarligt!
Affenpinschrar

Man ser det inte så bra på bilden, men den högra hunden skelar som om det inte fanns nån morgondag, den vänstra ser allmänt mental ut och tillsammans är de nästan lika skabbiga som jag just nu. Fan vad bra.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home