Photobucket - Video and Image Hosting

tisdag, oktober 31

Äppelpäppel

Nu sitter jag här och kollar igenom en massa foton från värmlands och saknar stället lite. Konstaterat att:
Número uno: Folk börjar bli lite trivseltjocka så fort de stiger över tröskeln till nationen (men fan vad snygga alla är!). Själv planerade ju jag att bli Kate Moss-smal när jag kommit hem och allt som fanns i kylen och skafferiet var müsli och skorpor (så har det alltid varit innan), men då glömde jag bort att vi har typ 500 äppelträd på ääägorna (…) och eftersom vi är smålänningar här så kan man ju inte bara låta äpplena ligga på marken och ruttna bort. Så iallafall, de äpplen som inte hundarna käkar upp måste vi göra grejer av så nu äter vi äppelpaj, sockerkakor med äpplen i, grytor med äpplen i...vad har vi inte äpplen i? Eftersom jag måste göra rätt för mig här hemma så är det jag som helst, helt spontant då, måste ställa mig och röra ihop allt så min nya hobby är att sitta och försöka komma på sätt att inkludera äpplen i typ alla recept vi har hemma. Detta är ju nu inte så värst hemskt men grejen är att jag ju verkligen inte gillar att laga mat så där blir det till att bläddra fram till kak- och bakrecepten vilket är lika med vaniljsåser, socker och grädde upp till knäna. Man blir tjock. Och jag gillar inte ens äpplen.
Número dos: Jag vill dit. Men som vanligt har jag inga pengar. I mina tankar var oktober = stenrik men sen fick jag telefonräkningen (som var kolossal efter typ två månaders obetalda räkningar + ränta, gift er inte med mig...men nu funkar min mobil! Jag förväntar mig minst tjugo samtal/person innan fredag) och sen gick vi ut på Deluxe och till Stenladan och sen köpte jag örhängen. Och fikat då! Hallå! Hur dyrt är det inte att fika?! Iallafall. Jag är pank som en kyrkråtta fem dagar efter löning. Kul. Så ligger landet och landet heter JAG VILL HA PENGAR!
Número tres: Den blå färgen i nedre trapp är tillochmed fulare på bild än i verkligheten, how about that?!

När det inte gäller nationen eller Phyllebo (och människorna i dom såklart) så saknar jag inte Uppsala för fem öre, och plugga finns ju inte ens på kartan. Yrket för dagen är bagare, fatta vad kul! Men troligtvis så blir det plugg nästa höst, har kollat för mycket på Animal Planet och särskilt på det där approgrammet (vad heter det?) så nu har jag fått såna där Diane Fossey och Jane Goodall-komplex igen- liksom jag, ett berg och massor med apor. Det låter hur bra som helst.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home