Photobucket - Video and Image Hosting

onsdag, september 13

Ey yo!

Örapport föröver:
Nu har jag jobbat första dagen på Ur & Penn. Det var inte överhemskt det inte, jag hade hur kul som helst och är nu the master på att förlänga, förkorta & byta klockarmband och känner mig som en kirurg när det kommer till att byta dom pyttesmå batterierna med pincett. Det är ganska mycket verktyg att hålla reda på men det fixade sig ganska bra. Okej att jag lyckades köra in det lilla stämjärnet i fingret, men hej, min första riktiga yrkesskada!
Iaf- förra veckan var jag på anställningsintervju och eftersom jag är så överneurotisk när det gäller jinxande av saker så har jag tillochmed bytt samtalsämne när mormor har pratat om det. Jag sa det till en del innan jag fick le jobb och jag lovar att det är därför det egentligen gick till någon annan (att hon hade massa butiksvana hör ju faktiskt inte hit…ehm), men dom gillade mig och behövde en liten ryck-in-när-det-behövs-slav så jag fick en 25%stjänst som definitivt inte kommer förvandlas till en enorm cashflow och som troligtvis bara kommer vara i vägen nu när jag ska fortsätta söka andra ytterligare jobb - men whatever, trots att moderaternas valstuga ligger precis utanför och att vi därför kan texten till Redan Idag ("Hela Sverige ta chansen, rösta på alliansen!") till leda så är det skitkul, och man kan ju inte gärna säga nej när man inte har något annat! Så yeah, första anställningsintervjun nånsin plus att jag varit en otroligt lat arbetssökande resulterade i ett jobb vilket fått mutter att väsa ”räkmackigt” och mig att känna att allt är ganska okej trots allt. Jag var helt livrädd innan intervjun (mutter: "Elin, var dig själv! Okej, inte så mycket nagellack och inte så stort hår- det kan skrämma folk. Men var dig själv".) men måste ju ha nån slags positiv aura och get-it-together-egenskap. Nice. Det är ju bara att tacka och ta emot.

Och Tinnalainen: Det skulle vara skitkul att gå på inflyttningsfest, måste bara se hur det passar ihop i min kalender nu när jag är en hard working woman.
Eeeh, jag har fan inte ens en kalender så om dom inte riktar valfritt vapen mot mig och tvingar mig att vara kvar så kommer jag absolut haha! Grattis till det sjukt grymma lägenhetsuppköpet!
Carro: Jag kan tillochmed göra bechamelsås nu! Okej att det inte riktigt ligger under rubriken "svår mat", men ändå!

1 Kommentarer:

Blogger Jag vill vara kung i Versailles! said...

jo jätte svårt ju, det närmaste jag kan prestera är stuvademackaroner. kasnke ska sno lite mjöl av gustava å göra de ikväll. Sen får du göra en hink med bechamelsås som jag kan äta med en enorm slev

13:38  

Skicka en kommentar

<< Home