Photobucket - Video and Image Hosting

fredag, september 1

It's all good

Jag har ju bara varit hemma i ungefär en vecka, men det känns som så mycket längre. Här går tiden überlångsamt och jag kommer knappt ihåg vad som hände imorse för det var så länge sen.
Men men, trots att de två senaste inläggen varit lite negativa är det inte all bad här i Smauland- fest (att man sen stöter på gamla högstadievänner på stan trodde jag skulle bli lite ångestfyllt, men det har bara varit underbart roande haha), massa fika och luncher på stan, slappekvällar med nachochips i Bex och Jonnas nya lägeheter har hunnits med på ganska kort tid och imorrn är det kräftskiva. Missar Bezoz inflyttningsfest pga den men när släkten skjutit upp ståhejet bara för att jag ska kunna vara med måste man ju vara lite osjälvisk och offra sig (sen att jag i hemlighet kommer vara glad att jag stannade hemma när jag väl börjar käka är ju en annan sak). Så, yeah, allt är lugnt. När jag inte sitter och käkar thaimat i metropolen Växjö (som faktiskt skärpt till sig, det börjar likna en STAD nu, och inte en byhåla. Jag är glatt överraskad.) slipar jag på CV:t och skriver personliga brev till fan och hans moster. Jobb, kom till mig!
Morfar hänger runt här varje dag och sysslar med allt möjligt, huset är ju varken klart till höger eller vänster så han har händerna fulla och väcker mig okristligt tidigt varje morgon för att få mig att bära sten eller köra runt skottkärror med sand. Det är kul i typ tre sekunder, sen brukar jag sätta mig på en stol i trädgården och sippa saft och lyssna på morfars långa politiska utläggningar istället. Med bara några veckor till valet är han helt i gasen och det går inte en sekund utan att han drar paralleller mellan backslicks och slavpiskare i Kina som tvingar barn att sy kläder i en pyttebunker. Han är rolig min morfar. Lite ologisk ibland, men rolig.
(När jag pratade om den läskiga ragatmorsan till tjejen som fyttat in i mitt rum i korridoren) "Det finns ju alltid såna som ska styra och bestämma medan andra arbetar. Du såg ju finansvalparna Elin (killar i kostym som käkade på Spice i saluhallen samtidigt som jag och familjen), flåtia i huet va dom...och såna ska styra Sverige?! (mutter) Inte ens torra bakom öronen!...(ännu mera mutter)".
Enligt morfar måste man ha jobbat i en kolgruva minst hundrafemtio år innan man ens får påstå att man levt och kan ta ansvar över andra människors liv och välfärd. I love him.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home