Photobucket - Video and Image Hosting

fredag, september 8

Hojt!

Ja, kräftskivan var det ja. Den fortlöpte utan större missöden och jag åt som vanligt nästan mest kräftor av alla. Det var som brukligt ganska intensivt med småbarn, större barn, halvvuxna som jag, vuxna och gamlingar. Jag blir alltid lika överraskad när den enda under fyra år gör mer väsen av sig än alla andra tillsammans. Kräsen var ungen också- dissade vindruvor ("det är kärnor i dom"...Och? Curlingföräldrar...), dissade kräftor ("uuuuuhhh!") och dissade pajerna ("jag vill bara ha köttbullar!"). Han överlevde kvällen på redan nämnda köttbullar och zootabletter. Plus att han tog sönder min kamera. Jag ska aldrig skaffa barn. De större barnen med tillhörande föräldrar är såna där som ger alla andra föräldrar dåligt samvete. Bägge håller på med typ femtio aktiviteter var och blir skjutsade överallt, plus att farsan är deras fotbollstränare. Så hurtigt att det blir läskigt. Dom börjar också växa fort som fan och det är aldrig kul när mänskor som inte ens sommarjobbat är längre än en själv. De vuxna var som vanligt, drack öl, åt kräftor och pratade jobb och andra saker som vuxna gör. Anki visade bilder på deras nya katt och mamma visade bilder på en missbildad död kalv hon fått kränga ut (tänk basketboll utan luft, ihoptryckt åt ena sidan och med ben och grejer åt alla håll). Gamlingarna hade gjort maten, egen hirkum pirkum och var sädär som de gamla brukar vara. Ingrid (Lazios mamma) som alltid är så huslig är morfars stora idol, vad hon är gör, vare sig det är att åka traktor eller göra eget äppelmos, bemöter morfar med ett "Hon är omöjlig hon!". Man skulle kunna tro att han inte var gift.

Annars så är det som vanligt här hemma. Alla håller på och bygger som vanligt och nu har vi fått hjälp av morfars barndomskamrat och granne Janne. De sitter i vårt kök och pratar om försupna fäder, krämpor (morfars närapå avhuggna tumme var enligt Janne "ingenting att klaga över"), och hur dom helst vill dö (mamma la sig i och vill tydligen bli utslängd i Helgasjön när hon dött. Jag förutsätter att hon blivit kremerad först). Jag målar på mitt element och börjar bli trött på att sova i vardagsrummet för Lazio ska alltid kolla på sporten till typ halv elva på kvällen och det är ju sådär halvroligt, går ut med hundarna och lagar tillochmed mat. Jag säger då det, jag börjar bli en riktig tillgång.

2 Kommentarer:

Blogger Tant Tinna said...

blir ju nästan lite sugen på småstads livet. stockholm är så anonymt. måste hänga lite på universitetet, så ialf två jag kanske har känt någon gång. du kommer till våran inflyttningsfest typ 20 oktober.....

17:41  
Blogger Jag vill vara kung i Versailles! said...

elin har du gått å blivit hemmafru?

00:41  

Skicka en kommentar

<< Home