Photobucket - Video and Image Hosting

söndag, november 26

Money cash money cash hoes

Flygbiljetter köpta och betalda. Julgaskbiljett bokad, inte betald, måste ringa för kontonr. Förövrigt var jag nog lite överambitiös när det gällde shoppingen- trodde jag skulle vara som jag brukar och slänga pengar runt mig men har plötsligt blivit superekonomisk och snål som bara den. Typ, behöver jag verkligen de här skorna som jag skulle kunna sälja min syster för? Behöver jag verkligen de här översnygga örhängena som jag skulle kunna choppa av en lillfinger för? Svar: Nej. Alltså struntar jag i att köpa dom. Trodde jag skulle jubla över Den Nya Elin som håller hårt i plånboken men jag känner mig bara oglamourös och tråkig. Ständig pengaångest is so not fun. Stod på allvar med många-bäckar-små-mantrat ekande i huvudet och jämförde hårsprayet jag ville ha (runt hundralappen) med det jag bara köper i nödfall (45 spänn) och köpte det billigaste. Det är ju bara löjligt.

2 Kommentarer:

Blogger Camilla said...

många bäckar små stämmer ju. ta o skriv upp allt du tänkte köpa fast du inte gjorde d så kommer du se hur mycket cash du sparat in

21:06  
Blogger Elinozo said...

det är väl det jag måste börja med för just nu känns det bara så småaktigt. men men. cash är cash!

02:51  

Skicka en kommentar

<< Home