Photobucket - Video and Image Hosting

fredag, februari 1

Den här kursen gör mig till en surfitta

Thank goodness att den här veckan har gått supersnabbt. Idag hade vi för första gången en lab som jag förstod och nästan tyckte var okej = acceptabelt! Det går framåt!
Men det var väl det- av lektionerna förstår jag fortfarande ingenting och jag fattar verkligen inte hur det här kan vara grundläggande kemi! Bara matte...mattemattematte...mol, molmassa, molar, alkalinitet, kolvbyretter, katjoner och en lärare som inte förklarar någonting och när man väl ber honom att kanske förtydliga dom där 5000 orden han sa på två sekunder och som fått hela klassen att se ut som frågetecken tittar han bara på en som att man är dum i huvudet och förklarar på ett lika svårt sätt igen. Man är ju ärligt talat ganska korkad också som bara ger upp då och nickande säger "jahaaa, okej!", ler och tänker i sitt stilla sinne att man får väl ta och wika skiten när man kommer hem då, men jag har officiellt gett upp honom. Planerar att crasha grupp D:s lektion nästa gång eftersom dom har Mats (nog den bästa läraren jag haft här) som vi hade på biovetenskapen förra terminen och för att han faktiskt löser uppgifter med en och inte bara skriver upp allt på tavlan för att sen gå vidare till nästa problem.
Iallafall ser jag framemot nästa termin då man förhoppningsvis inte kommer cykla till skolan varje dag och känna sig som en komplett idiot- den här kursen gör en tacksam för det lilla iallafall!

Här! The Bees!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home