Photobucket - Video and Image Hosting

onsdag, december 5

Spikad framtid, eller som det känns idag iallafall

Okej, då vet jag vad jag ska göra efter min kandidatexamen!
Det enda kruxet är bara kravet att "Have at least six (6) months prior experience in a museum or other related nonprofit institution". Men men, det är ju bara att ha lite fantasi och kolla upp hur seriöst det måste vara- typ heltid på museum i sex månader eller om man bara kan guida runt lite på nåt ställe här i Uppsala? Har ju tre år på mig så, piece of cake!

Update
Kollat vidare och hittat hur många skolor som helst med liknande program, hur kul som helst, men svårt!
Det här låter ju också bra. Jag hade ju tänkt söka till Harvard egentligen men ska nog hålla fötterna på jorden, plus att det är en töntig och...dålig...skola... Plus att de inte verkar ha så stort intresse av naturhistoriska museer, där kickade ju SFSU ass genom att hålla det mer allmänt.
University of New Hampshire verkar också helt okej, skulle kunna söka dit enbart på grund av den fantastiska Wonder Boys/The Squid and the Whale-bilden på startsidan:
Photobucket

2 Kommentarer:

Blogger Rebecca said...

darling. du MÅSTE till nordöstra USA ju! hallå, den hemliga historien??? hahahah fan vad kul babe, det låter verkligen skitskoj! du får berätta mer nästa vecka när du kommer hem och sen blir det ju världens "fest" också! hihih
kjaaaaamizz på dig eliz

18:13  
Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

18:37  

Skicka en kommentar

<< Home