Photobucket - Video and Image Hosting

onsdag, december 5

Just nu handlar det nästan bara om le school

Just nu är allt lite småjobbigt. Längtar hem till familjen, vännerna i världens centrum, min säng, djuren, JOBBET (jobba och sen gå hem utan läxor, hur...skönt...är...inte...det?!) och allt sånt. Skolan är tråkig för snart är det megatenta som jag har lite ångest över eftersom jag inte kan någonting. Förutom blodcirkulationen. Det kan jag, så man kan ju hoppas att hela tentan handlar om det.
Har förövrigt varit en plåga idag och igår- kämpat till mig ett helt poäng mer (!) på min förra tenta. Två halvpoängare hade dragits bort eftersom min lärare inte kunde "följa den röda tråden" i några av mina resonemang. Jag ska inte gå in på petitesser men iallafall sa jag att han var anal och att det var superlöjligt att basera poäng på om en femåring skulle förstå varför det fortfarande finns megafauna kvar i Afrika- liksom vilken målgrupp skriver vi för egentligen? Ångrar mig lite för läraren är ju bra och allt, men det handlade ju om mina poäng! Jag kommer helt enkelt aldrig att bli den tysta, snälla och medgörliga eleven, och jag börjar acceptera det. Dock än motvilligt, för vem vill inte vara gullig? Imorrn är det förövrigt kursombudsmöte och jag och Emelie ska fortsätta på vår allt-är-bara-bra-väg (som egentligen är en bra väg då kursen faktiskt är en ganska rolig kurs, om man bortser från matten och kemin. Jag tror att min motvilja kommer av att jag egentligen inte vill plugga överhuvudtaget- jag vill ha min examen och sen sticka till djungeln!). Efter det allra första mötets bråk om kursens upplägg vågar vi inte annat haha

Hur kan man vara så ful och så söt samtidigt? Hahaha!
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home