Photobucket - Video and Image Hosting

lördag, januari 20

Det är helt VITT ute

Jag och systern tänkte powerwalka järnet idag efter att jag smält frukosten och hon tittat klart på lite Alias, men så började det supersnöa. What's up with that? Januari är snart slut och iallafall jag var helt inställd på vår och tänkte att om snön inte behagat dyka upp förrns nu så kan det va. Jävla träligt. Men visst kan man gå ut och gå i snö, man blir bara så blöt, och man ser inte så bra, och eftersom jag bara gjort det här ett litet tag räcker nästan dom ursäkterna för att ta en apelsin sätta mig och titta på Shark istället. Som tur är har jag en Hitlersyster så nån gång under dagen kommer hon att få så dåligt samvete över att hon bara degat att hon kommer tvinga både sig själv och mig att röra på le fläsk. Nästan som att ha en personlig tränare, bara att min inte bryr sig ett skit om min hälsa utan bara vill ha sällskap när hon själv bränner fett.
Förutom snön händer fortfarande ingenting förutom en bokad frisörtid att se fram emot, och med bara några månader kvar tills alla papper ska in har jag haft funderingar på att bli bibliotekarie, religionsvetare, kirurg (och på allvar plugga upp alla betyg, som om det någonsin skulle hända...hahahaha) och dagisfröken, men det var under en djup själslig svacka. Eftersom jag fick upp kräks nästan varenda gång en unge snorade, slabbade med mat eller ropade FÄÄÄRDIG! när jag gick förbi toan på dagiset jag praoade på (tre gånger! I Alvesta var det antingen det eller plocka upp porrtidningar på Statoil så valet var inte så svårt) så kom jag ganska snart på att det nog inte var nåt för moi.
Vete tusan om jag ens är redo att börja plugga ett det-här-ska-du-jobba-med-resten-av-ditt-liv-program ännu. Har lite tankar på att spara allt jag tjänar efter LA och åka iväg och volontära av mig lite, verkar intressant, kul och behövligt. Så varför inte?!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home