Photobucket - Video and Image Hosting

onsdag, februari 20

Tänk palm, strand, drink, hängmatta...

Jag tänker bara på kemi och börjar bli en sån nörd att jag drar kemiskämt på labbarna och bara yeah när jag läser citat som:
"Thermodynamics is a funny subject. The first time you go through it, you don't understand it at all. The second time you go through it, you think you understand it, except for one or two small points. The third time you go through it, you know you don't understand it, but by that time you are so used to it, it doesn't bother you any more." (Och av det förstår ni hur mycket jag fattar av termodynamiken eftersom jag aldrig gått igenom det innan).
Man kunde ju när man läser det här tro att jag sitter hemma med kemi- och formelböckerna i knät varje kväll, men icke sa nicke. Om jag inte börjar plugga seriöst snart så kommer det gå åt skogen (och nu säger jag inte bara det för att jag brukar göra det, den här gången menar jag allvar) och det får inte hända eftersom jag...måste...klara...tentan...
Sååå- fram till tentan gäller:
1) Inget socialliv (inte för att jag hunnit med det hittintills heller).
2) Inget sminkande eller piffande på morgonen för då får jag lust att göra annat.
3) Att varje gång jag funderar på att inte plugga- tänka på familjen och på att göra rätt för mig. Brukar funka faktiskt eftersom det är mycket roligare att ringa hem med bra nyheter än dåliga.

Första steget imorrn är att våga titta på de gamla övningstentorna och säga till mig själv att det är okej att inte gilla kemi det minsta, men att jag ändå måste plugga tills jag spyr för att komma vidare. Annars har jag ju räknat ut löslighetsprodukter och stabilitetskonstanter i onödan och det vore ju bara skitdumt.

Bye bitches!

Photobucket
Nej, jag vet inte riktigt vad det här är heller...men det ska jag lära mig!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Home