Photobucket - Video and Image Hosting

söndag, februari 17

I saw it! It's alive, it's huge!

Idag hade jag och Lajse en liten bakfylledejt- först stack vi till Fugu för att käka thaibuffé med glass, fritarade bananer och sirap till efterrätt (efter en timmes frossande var jag 100% säker på att jag aldrig skulle äta något igen, men nu blir jag hungrig bara jag tänker på det) och sen gick vi vidare till Filmstaden och kollade på Cloverfield (heja Cthulu!)! Jag måste ha balanssinne som en stridspilot för jag kände knappt av handkameran, och jäklar vad bra den var! Vi skrockade lite när man först fick se monstret men sen så accepterade vi dess coolhet och såg att allt var gott, det blev kväll och det blev morgon. Jag hade hört innan att man skulle koncentrera sig lite i slutet på filmen för då skulle man tydligen få en ledtråd till vart monstret kom ifrån, så jag satt där och koncentrerade mig. Ingen ledtråd. Sen var filmen slut. Ingen ledtråd. Sen tänkte jag att det kanske var som i X-Men 3, att det lilla extra, grädden på moset kom efter eftertexterna- så jag lurade i Lajse att det var bäst att sitta kvar för "man vill ju inte missa något". Tydligen pratade jag väldigt högt för ett par längre upp i salongen satte sig ner igen för att inte heller missa denna stora händelse.
Förutom lite viskande av nån karaktär precis i slutet av eftertexterna (som ingen av oss kunde tyda, alltså ingen viktigt enligt oss)- Ingen ledtråd.
Jag tyckte det var lite snöpligt så när jag kom hem googlades hela grejen och
SPOILER!
tydligen föll något ner i vattnet bakom pariserhjulet Rob och Beth satt i på Coney Island...vem ser det när Michael Stahl-David är het som en get och man bara tittar på honom?
Alla tydligen. :( haha

Förövrigt bytte jag bågar till mina glajjor idag, vet fortfarande inte om det var smart för den senaste veckan när jag vetat att de fixat till de nya har jag börjat älska de gamla och nu vete fan alltså. Dom nya är riktigt pretto-jag-är-en-trettionånting-manlig-journalist-från-söder-som-prenumererar-på-dn-aktiga, de gamla var lite mer mjuka och blablabla...såhär skulle jag kunna hålla på i evigheter. Det finns så många val och man måste ta så många beslut! Livet!


Ikväll dansar jag till:
Ratatat - Seventeen Years, jag blev glad som en smålänning som hittar en hundring på marken när de var med i filmen eftersom jag för några månader sen dansade till Wildcat!

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Fan, jag missade det med i Cloverfield. Får se om man hittar det på youtube.
Men visst var den BRA? A good fucking movie säger jag bara.

14:40  

Skicka en kommentar

<< Home