Photobucket - Video and Image Hosting

onsdag, februari 21

Front row på ELLE-galan, or so it seems

Har varit på campus sen igår och planerna inför Oscarsgalan utvecklas- imorrn ska jag köpa vodka, innan say lördag måste vi tippa vinnarna och på söndag blir det drinkmixar, bakelser, småpajer och förhoppningsvis en schwarzwaldtårta (det är ju nästan givet). Temat är dekadens à la Marie Antoinette och det kommer bli bangin! Jag och Rösti har planerat en ensamkväll med fylleri och småkakor sen vi var sexton och nu ska den bli av!
Photobucket

Innan vi somnade såg vi på Stranger than fiction som jag bara måste tipsa om, och ni måste se den- den var fantastisk! Och jag vet att jag brukar säga att saker är fantastiska (som t.ex. The new world...I admit Victor, den var inte så fantastisk, blev bara lite naturromantisk där ett tag), men den här filmen var verkligen det. Jag hade inte förväntat mig nånting, förutom att den skulle vara lite rolig, och så var den så rörande som den faktiskt var. Fantastiskt.
Photobucket

Till det jag egentligen skulle skriva om när jag satte mig här. Sitter just nu på universitetsbibblan och väntar på att mutter ska komma och hämta upp mig medan Rösti pluggar till en tenta. Folk är inte kloka här i Växjö- det verkar som att ju mindre universiteten är, ju knäppare blir folket! Dom sunkar inte här! Alla som kommit in genom biblioteksdörren de senaste 30 minuterna har varit sjukt uppsminkade, uppklädda och har heels på sig- på trägolv...klicketiklacketiklicketiklacketi...det är ett bibliotek! Dom är gjorda för att sunkas i! Det var mitt bloggmission idag!

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

Nej vi fick ett tack å så betala för middan på fredagen (pp men ändå) för att va skulle ju va med dom. De känns ju som en ganska ordentligt bortkastad helg.
Jag är så less på den där nationen nu.
Jag behöver semester? Kan ja inte få följa med i ditt bagage?
Hörde att du piffat håret, hur ser de ut nu?

01:30  
Blogger Elinozo said...

Det tycker jag var lite fattigt, som att ni skulle vara otroligt tacksamma för att ha fått spendera en helg med underbara stippar hahaha Jag säger då det.
Håret är typ lite gyllenbrunt med snelugg som ser ut som jag vet inte...ingen aning, kommer lägga upp bilder från la- då blir det säkert tydligare :)...

20:43  

Skicka en kommentar

<< Home