Photobucket - Video and Image Hosting

tisdag, juni 10

Sommaren i city

Nu sitter jag här sista kvällen på mitt sommarlov- det kortaste någonsin. Iförsig får jag lite ledigt i juli/augusti men det är ju evigheter dit!
Egentligen gråter jag inte över det här det minsta för hela sommarkursen går ut på att cykla med matsäck till olika skogar/ängar/vattendrag och bara checka blommor och fåglar så jag kommer nog få uppleva lite sommar iallafall. Kommer bli nice!
Idag köpte jag min flora som gick på saftiga 499 spänn (trots avsaknad av färgbilder och respektingivande storlek) på studentbokhandeln och såg samtidigt att fågelboken jag behöver till faunistikdelen var galet dyr där. Beställde den på nätet idag istället och redde på så sätt ut vilken kurs jag ska börja med imorrn (50% börjar med växter, 50% börjar med ekoxar och sånt)- jag är så illa tvungen! Luppjakten (LUPP! Jag är 22 år och känner mig som 10 igen :D) gick det värre med eftersom jag och Ina scoutade runt hela stan efter en som förstorade 10 ggr och ändå inte hittade nån. Efter det nederlaget ryckte vi på axlarna och gick till Ofvandahls och käkade prinsesstårta istället.
Bra kompensation.

Egentligen vill jag skriva om min tentaångest (måste...klara...minst...en), men det tänker jag inte göra för då blir jag tjurig och börjar fundera över min överoklara framtid och varför jag alltid är odisciplinerad...och varför vara tjurig när man kan vara glad, lyssna på bra musik och ta upp alla kemipapper från golvet (seriöst- dom ligger över hela golvet) och ställa dom i dokumentsamlare där man inte ser dom?!

Over and out!

PS. Det är SOMMAR!

3 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

hihi, du kommer ju bli värsta Linné när den här kursen är över ju! haha
men du kommer hem i sommar eller? det måste du ju nästan och träffa på vår lilla kisse som kommer snart.
Lycka till med zommarkurzen babe så hörs vi!

12:21  
Anonymous Anonym said...

Åhh, jag vill också ha en lupp! Du kommer få en riktigt fin sommar babe.. och tänk på hur mycket du lär dig! Sen får du fan komma ner till småland och underhålla mig. Kommer vara som ett annat jävla kolli av allt nattarbete och kommer att behöva stimuli!
Puss puss

17:49  
Blogger Elinozo said...

Vi ses i juli babes! Saknar er asmycket!

13:53  

Skicka en kommentar

<< Home