Photobucket - Video and Image Hosting

onsdag, juli 26

Galet

Okej, om tre veckor åker jag hem till sköna Småland för att stanna där ca ett år. Andas, övningsköra (haha), jobba och tjäna pengar. Förhoppningsvis resa lite också.
Känns lite halvsorgligt...men va tusan, så länge ingen bombar nationshuset med alla i (peppar peppar) så finns ju allt kvar när kommer tillbaka. Och det är just det- jag tvekar pga av nationen, Phyllebo och allt annat som finns här, INTE skolan, den vill jag bara slippa. Och det är ju faktiskt för skolan jag är här. Lätt som en plätt alltså- hem och tänk och kom inte tillbaka förrns prioriteringarna är rätt.
Det är ju fan typiskt att det skulle bli nu när jag innehar det oerhört ansvarsfulla ämbetet som kulturansvarig bara...haha...men allvarligt, det skulle faktiskt bli jättekul. Maybe next year.
Saker jag kommer sakna:
  • Bredbandet. Blir mäkta förvånad om det ens dragits några nät ut till ön, vi har ju inte ens gatljus på natten. Lagom roligt på vintern.
  • Avstånden. Att kunna köpa en ny mascara på en kvart är fan guld värt. Hemma är det ett heldagsprojekt.
  • Egen toa och att ingen bryr sig att det tar fem år för mig att bli klar innan läggdags.
  • Folket, såklart, de flesta iallafall.
  • Nationen, ännu mera såklart. Måste fråga fröken 1Q om man kan hälsa på och vara med på saker om man betalat nationsavgift även om man inte pluggar.
  • Phyllebo...jag kommer vara villig att göra väldigt okristna saker för att få bo här när jag kommer tillbaka.
  • Bredbandet, igen. Filmer, musik, gratis telefon! Why God, why har vi ingen sånt och bara tre kanaler hemma?!

Jag räknar kallt med att jag kommer ha genomgått världens katharsis och kommit till reda med mig själv och vad jag ska göra när det här året är över. Annars jävlar. Jag tänker inte leva stenåldersliv och ta ett skitjobb för inget.

Tysk på ön
Småland på sommaren är ungefär som Gotland under stockholmsveckan, fast med tyskar.
Googlade min kära hemö och hittade ett tysk fotoalbum fullt av poetiska naturbilder på Helgö, och den här- vad gör han? Han ser inte ens glad ut, fan vara lite tacksam som får plocka våra bär utan att vi bussar hundarna på honom. Scheisse. Snodde rått alla bilder så jag slipper ta egna om nån nånsin skulle vilja se hur vatten och träd ser ut hemma.
Längtar efter vintern, att inte se något för ju faktiskt med sig fördelen att inte se några tyskar heller. Wunderbart.

Dagens:
Pimp C ft. Trae and Chamillionaire - Overstand Me


2 Kommentarer:

Anonymous Anonym said...

I love your website. It has a lot of great pictures and is very informative.
»

23:59  
Anonymous Anonym said...

Nice idea with this site its better than most of the rubbish I come across.
»

06:30  

Skicka en kommentar

<< Home